به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و
دریانوردی گیلان، در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات بندری و تسهیل و تسریع
در مراحل تشریفات و ترخیص کالا و همچنین کاهش مدت زمان سرویس، کشتی ها و کاهش زمان
توقف عملیات و در نهایت کاهش قیمت تمام
شده ارائه خدمات و افزایش بهره وری پایانه های بندری، این اداره کل به طراحی و
اجرای سیستم جامع ارزیابی عملکرد پایانه های بندری مبادرت کرد .
در این سیستم که به جهت دست یابی پایانه های بندری اداره کل
بنادر و دریانوردی گیلان به مزیت رقابتی پایدار طراحی و اجرا گردید.
عملکرد پایانه های
بندری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان را در غالب شاخص های دوازده گانه از قبیل اندازه
گیری نرم تخلیه شناور، نرم بارگیری کامیون، رضایت مشتریان برون سازمانی، نظم و انظباط
ادار ی، فناوری اطلاعات و ایمنی و بهداشت محیط بررسی می کند.
شایان به ذکر است این سیستم که توسط کارشناسان امور بندری
این اداره کل برای اولین بار در سطح بنادر کشور طراحی و اجرا شده است که از این پس
بصورت ماهیانه عملکرد های پایانه های بندری این اداره کل را مورد ارزیابی قرار می دهد.