شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان:
رونق مجدد خطوط کشتی رانی رو رو در بندرگاه انزلی
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رونق مجدد خطوط کشتیرانی رو رو در بندرگاه انزلی خبر داد و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ کامیون توسط کشتی های رو رو در بندرگاه انزلی تخلیه شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حمیدرضا آبایی روز سه شنبه 16 دی ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای سومین بار شاهد پهلوگیری کشتی رو رو در بندرگاه انزلی هستیم، تاکید کرد: برای توسعه صادرات از بنادر استان بدنبال استفاده از ظرفیت این کشتی ها در استان و کشور هستیم.

وی رویکرد استان گیلان و کشور را توسعه صادرات علی الخصوص اقلام داخلی و  کشاورزی اعلام‌کرد و افزود : در صددیم با استفاده از ظرفیت کشتی رو رو محصولات کشاورزی ، خودرو و ... را از کشورهای حوزه آسیای میانه نظیر امارات و قطر و عمان به کشورهای قزاقستان و روسیه و حتی به ازبکستان و قرقیزستان ترانزیت کنیم . 

آبایی با بیان اینکه این کشتی که در ۱۵ دی ماه به بندرگاه انزلی وارد شد ۸۰ کامیون را در این بندرگاه تخلیه کرد، خاطرنشان کرد: برای اولین بار پس از حضور این کشتی در بندرگاه انزلی آماده بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی با بهره گیری از ظرفیت این کشتی هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای ورود کامیون ها با بار و راننده به کشتی فراهم شده است، اذعان داشت: امیدواریم با هماهنگی سایر نهادها و ادارات کل استانی مقدمات کار برای جذب بیشتر کامیون ها حامل کالاهای صادراتی از ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم شده و تلاش داریم از این ظرفیت به نحو شایسته ای بهره گیریم .  

وی با بیان اینکه این کشتی ابتدا به بندر کوریک قزاقزستان و سپس به بنادر آستاراخان و علیا در روسیه عزیمت خواهد کرد، گفت: به همین منظور به دنبال آن هستیم که مسیر کالاهای قزاقزستان و روسیه از ایران بگذرد. 

آبایی با اشاره به اینکه در صدد هستیم حضور این کشتی را به طور منظم در انزلی راه اندازی شود یادآور شد: در آینده ای نزدیک باید بتوانیم از کشتی های مجزا برای حمل بار به صورت مستقیم به کشور های روسیه و قزاقستان استفاده کنیم .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون 200 کامیون با کشتی های رو رو در بندر انزلی تخلیه شده است، تصریح کرد: اسکله های مجتمع بندری انزلی برای پهلودهی کشتی های با عمق هفت متر مشکلی نداشته و با احداث اسکله های جدید محدودیتی برای ورود کشتی های جدید نخواهد بود .

بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۵ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.
این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.
بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

۱۶ دی ۱۳۹۹ ۲۰:۱۳
کد خبر : ۵۲,۷۸۵
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید