سازمان
بنادر و دریانوردی در راستای جلب مشارکت و به منظور ارتقای بهرهوری سیستم از
پیشنهادهای مؤثر کلیه آحاد برونسازمانی استقبال مینماید. لذا از جنابعالی
تقاضا میگردد در صورت تمایل پیشنهادهای سازنده خود را با توجه به نکات زیر
ارایه فرمایید.
- به منظور
سهولت فرآیند ثبت پیشنهاد، لطفاً پیشنهاد خود را در صفحه word تایپ سپس به
فرم ارایه پیشنهاد منتقل نمایید.
- پس از ثبت
پیشنهاد، "کد پیگیری" در اختیار شما قرار خواهد گرفت
که از طریق آن پیگیری وضعیت پیشنهاد میسر خواهد بود.
- طبق
دستورالعمل مصوب نظام پیشنهادهای سازمان، در صورت پذیرش پیشنهاد، از
جنابعالی قدردانی میگردد.
|
پیشنهادات
امروزه نظامهای مدیریتی به عنوان نرمافزارهای فنآوری و ابزارهای اصلی فرآیند توسعه محسوب میشوند. این موضوع بر این اساس استوار است که نظریه های پیشرفته، منابع انسانی را از عوامل زیربنایی در فرآیند توسعه میشناسند و هرگونه توفیق در فرآیند توسعه پایدار را مشروط به توفیق در توسعه منابع انسانی میدانند از اینرو اهمیت و ضرورت توجه به نظامهای مدیریتی توسعه دهنده منابع انسانی مشخص میشود.
یکی از نظام های مدیریتی پویا که نقش مهمی در توسعه منابع انسانی و در نتیجه در فرآیند توسعه کلی کشور دارد نظام مدیریت مشارکتی است این نظام مدیریتی به عنوان یک نظام مطلوب و کارآمد هم از لحاظ نظری و هم در عمل آزمونهای خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و هم اکنون از جایگاه مناسبی در بسیاری از شرکتها و سازمانهای موفق برخوردار است.
نظام مدیریت مشارکتی، نظام همکاری فکری و عملی کارکنان یک سازمان با سطوح مختلف مدیریتی آن سازمان است. در این نظام کلیه افراد سازمان درباره روشهای حل مسایل و ارتقای بهرهوری سازمان، فعالانه اندیشیده، حاصل آن را در قالب طرحها و پیشنهادها به سازمان ارایه میکنند. بدین طریق یک نظام هم فکری و هم اندیشی برای رسیدن به اهداف سازمان وجود دارد و مدیریت سازمان از گنجینه طرحها، اندیشهها و راه حلها برخوردار شده و برای نیل به اهداف سازمانی از آنها بهره میجوید.
در این نظام برای خلاقیتهای کلیه اعضای سازمان ارزش قایل شده و در تصمیم گیریها از آنها استفاده میشود. ایجاد و تداوم این نظام نتایج و پیامدهای مثبت و مطلوب متعددی از جمله افزایش سطح انگیزش، خود باوری و خلاقیت و نوآوری کارکنان را در بردارد.
اهداف :
نظام پیشنهادها با هدف بهرهمندی از خرد و قوه تفکر کارکنان برای بهبود فرآیندها، ارتقای خدمات و رفع مشکلات سازمانی، کاهش هزینه ها و همچنین افزایش روحیه مشارکت افراد و رضایت آنان بکار گرفته میشود.
برخی از اهداف مورد نظر این نظام در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به شرح زیر می باشد :
• گسترش فرهنگ مشارکت
• برانگیختن افراد به تفکر و اندیشه در حوزه فعالیت خود
• فراهم شدن زمینه مناسب جهت بروز خلاقیتها و به فعلیت رسیدن استعدادها
• افزایش کیفیت و کمیت خدمات، بهبود امور و ایجاد آمادگی لازم جهت پذیرش تغییرات سازنده
• بهبود شرایط محیط کار
• ایجاد انگیزه اعتماد به نفس و تعلق سازمانی و حذف انزوای اجتماعی و نقش سایهای
• کاهش هزینه های جاری سازمان
• ایجاد همافزایی در مجموعه سازمان
• بالا بردن بهرهوری سازمانی از طریق بهبود ارتباطات و روابط متقابل
• افزایش دانسته های مدیریت در مورد کار و در نتیجه افزایش توان آنها
• افزایش رضایت کارکنان، مدیران و ارباب رجوع
• جمعآوری نظرات کارکنان، مدیران در جهت حل مسایل و مشکلات سازمان
• شناسایی و رفع اتلافهای سازمانی به منظور بهبود مستمر در فرآیندهای کاری سازمان
• شناسایی افراد خوش فکر، جستجوگر و ممتاز
• همسو نمودن اهداف و آرزوهای کارکنان، مدیران
|